Dynamics of Youth community platform

Becoming Adults in a Changing World

Aan Z.: een podcast over studiekeuze

Luuk Disseldorp en Dean Giethoorn zijn net als veel andere scholieren druk bezig met hun studiekeuze. Voor 1 mei moet het duidelijk zijn wat het gaat worden. Maar hoe maak je die keuze?

Luuk en Dean maken hun profielwerkstuk in dit eindexamenjaar over studiekeuzes in een wereld in verandering. Hoe maak je die keuze? En wat is de rol van AI daarin? Wat voor banen zijn er straks überhaupt nog? De twee scholieren maken hun profielwerkstuk in de vorm van een podcast. Ze spraken met verschillende onderzoekers die zich binnen en buiten de onderzoekscommunity Becoming Adults bezighouden met studiekeuze en interesses van jongeren. Op LinkedIn vertellen ze:

“Er valt natuurlijk van alles over te lezen, maar wij hebben er voor gekozen om met experts in gesprek te gaan. Niet alleen krijgen we zo de beste actuele informatie, maar werken we gelijk aan onze vaardigheden. Want een presentatie voor klasgenoten houden, is echt iets anders dan praten met experts voor een podcastopname.

Ik vond het ongelofelijk spannend, maar ben supertrots dat we het gedaan hebben. En het mooie is dat we iets te delen hebben. Want onze podcast is zeker ook de moeite waard voor scholieren, studenten, ouders, studentendecanen, mentoren, docenten, loopbaanbegeleiders en iedereen die wil weten wat je moet kennen en kunnen in deze tijd!

Benieuwd geworden naar de podcastreeks? Je vindt ‘em onder de titel ‘Aan Z’ op Spotify: https://open.spotify.com/episode/6KqNkphlfvNq1i8We6Qj11